I denna blogg kan du följa mig på min fältstudie på Borneo där jag kommer undersöka hur den lokala kulturen och levnadsvillkoren påverkas av palmoljeindustrin. Fältstudien är sponsrad av SIDA och kommer utgöra grunden för min kandidatuppsats i humanekologi.

onsdag 5 januari 2011

Resan är påbörjad!

Sitter på flygplatsen i Frankfurt, har bara en kort paus innan nästa plan lyfter mot Jakarta. Allt har än så länge gått bra, inga förseningar eller andra missöden. Min mobil håller på att dö efter ett långt samtal på flygplatsen i Köpenhamn, många att säga hej då till... Jag känner mig peppad men fick ändå ett tryck över bröstet när jag åkte över bron och lämnade Sverige och sen igen när motorerna rusade och planet lyfte. Utan att förta känslan av att vara på väg bort, men det känns ändå väldigt skönt att se fram emot att komma hem igen, jag har så många fina människor där hemma som jag tycker så mycket om. 

Nu ska jag snabbt springa på toaletten, packa om lite i min väska och sen bege mig mot planet som ska ta mig till Jakarta.

Tidsskillanden mellan Stockholm och Jakarta är för övrigt 6 timmar, Jakarta är före, så när klockan är 13:00  för er är den 19:00 för mig, vilket kan vara bra att veta. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar