I denna blogg kan du följa mig på min fältstudie på Borneo där jag kommer undersöka hur den lokala kulturen och levnadsvillkoren påverkas av palmoljeindustrin. Fältstudien är sponsrad av SIDA och kommer utgöra grunden för min kandidatuppsats i humanekologi.

söndag 30 januari 2011

Kuching

Jag ska alldeles strax ta bussen till Kuching i Malaysia. Någon bergsklättring eller forsränning blir det nog inte, känner mig alldeles för stressad för att ta mig tid till eller kunna uppskatta det just nu. Något jag däremot uppskattar enormt för tillfället är Dimor... jag vill inte ens föreställa mig hur den här ganska långa bussresan skulle te sig utan dessa små piller...

3 kommentarer:

  1. Tjena Benita!!
    Skönt att höra att bergsklättringen är lagd på hyllan vi var lite.... nja jag menar mycket oroliga för den. Njut av solen å värmen du å tänk inte på oss som sitter här i Sundsvall med över 1 meter snö å allt från 0 till -25ºC.
    Kram från mostra din.

    SvaraRadera
  2. Den är lagd på hyllan för nu... men kanske att jag tar mig an den i mars, vi får se hur mycket tid och lust jag har efter dykningen. Lite till får ni nog oroa er, heh. Sol ja... den lyser med sin frånvaro skulle man kunna säga. Regnperioden har inte slutat än, och det regnar mer här i Kuching än det gjort i Pontianak och Ketapang... det är förvisso ganska mysigt med regnet när man har lyxen att kunna betrakta det från under ett tak men vid andra tillfällen är det svårare att njuta av vädret. :)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. såg på discovery om en hemsk parasit... som lade ägg på myggor å när man sedan blev stucken fick man i sig äggen som blev maskar... blev så orolig för dig du aktar dig väl för alla hemska myggor!!!!

    SvaraRadera