I denna blogg kan du följa mig på min fältstudie på Borneo där jag kommer undersöka hur den lokala kulturen och levnadsvillkoren påverkas av palmoljeindustrin. Fältstudien är sponsrad av SIDA och kommer utgöra grunden för min kandidatuppsats i humanekologi.

lördag 30 oktober 2010

Ok. JAG FICK STIPENDIET! Jag typ svävar på små moln och kan inte sluta le. Nog för att jag trodde att jag hade en rätt bra chans, men säker kan man ju aldrig vara, så när jag i onsdags fick reda på att allt var klart och jag fått det, då var lyckan total och är det fortfarande.

JAG SKA TILL BORNEO!!! I TVÅ MÅNADER!!! OM TVÅ MÅNADER!!!

Jag har bestämt mig för att vänta tills efter nyår innan jag åker, av flera anledningar. För det första inser jag att oavsett när jag åker kommer den här terminen att spilla över in på nästa så pass mycket att jag inte kan läsa som vanligt ändå. Med det i åtanke tänker jag att det är bättre att inte stressa in i det, utan ta mig lite tid för att hinna förbereda mig så mycket det går och ge mig själv mer tid att lösa det här med fälthandledare, som verkligen inte visat sig vara en enkel process. Jag har tappat räkningen på hur många mail jag skickat iväg, vissa har kommit tillbaka, inte med tips på handledare men iaf med tips på fler kontakter och jag har följt varenda tips jag fått, det finns inte en enda organisation/myndighet/företag/person som jag tipsats om som inte hört av mig... jag håller verkligen tummarna för att det ger något, men jag kan ju iaf säga att det ser mer lovande ut för varje dag. Ytterligare en anledning till att åka efter nyår är att jag hinner tjäna ihop lite extrapengar om jag jobbar i julhandeln och det är ju aldrig fel. Dessutom bör jag kunna hinna med att tenta av den sista delkursen i psykologins A-kurs vilket inte vore fel, men lite tajt är det allt, tentan går den 13:e och jag måste läsa in hela kursen innan dess... det kan gå, kanske. Sen ska jag ju hinna gå förberedelsekurs också och den går 9-10 december i Göteborg.

Ah... det här kommer bli så kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar