I denna blogg kan du följa mig på min fältstudie på Borneo där jag kommer undersöka hur den lokala kulturen och levnadsvillkoren påverkas av palmoljeindustrin. Fältstudien är sponsrad av SIDA och kommer utgöra grunden för min kandidatuppsats i humanekologi.

onsdag 20 oktober 2010

Breakthrough?

De senaste dagarna har varit ett töcken av text, text, text. Jag har haft stunder då jag på allvar undrat om jag haft gröt innanför pannbenet istället för en hjärna, allt har bara känts sådär segt och klistrigt. Som gröt. Alltså jag gillar ju gröt, så inget negativt i den bemärkelsen. 

Jag börjar dock ana ljuset! Dels har mitt febrila mailande för att få tag på fälthandledare gett utdelning, inte såpass mycket att det faktiskt är klart men jag har i alla fall fått respons och ett namn på någon som kan vara intressant. Jag har även mailat den här personen och avvaktar nu svar... det är lite svettigt men jag håller tummarna så hårt jag bara kan. 

Jag har även avklarat tre av fyra examinationsuppgifter - enkäten är klar, intervjun är genomförd och transkriberad och texten om viktiga begrepp, teman och perspektiv från metodkursen är skriven. Det som kvarstår är den förbaskade doktorsavhandlingen, det är den som ger mig gröt i huvudet. Jag har dock ett dygn till på mig, även om jag inte ser fram emot att spendera morgondagen med den, hade hellre träffat vänner gjort nåt kul, jag fyller ju faktiskt år imorgon!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar