I denna blogg kan du följa mig på min fältstudie på Borneo där jag kommer undersöka hur den lokala kulturen och levnadsvillkoren påverkas av palmoljeindustrin. Fältstudien är sponsrad av SIDA och kommer utgöra grunden för min kandidatuppsats i humanekologi.

torsdag 7 oktober 2010

Borneo?

Ok, som det verkar kommer jag att åka till Borneo och göra en fältstudie under de närmsta månaderna. Borneo! Det som ska studeras är den globala kapitalismen med avseende på palmoljeindustrin, den främsta orsaken till att Borneos regnskog minskat dramatiskt de senaste åren och en starkt bidragande orsak till skenande koldioxidutsläpp. Jag tänker att det vore fint att ha en blogg för att kunna meddela mig med vänner, bekanta och obekanta hemmavid. Jag tänker att det nog också är skönt att få skriva lite personligt om mina upplevelser och inte bara summera mina upplevelser på akademisk engelska hela tiden. Ja... så här är bloggen som jag kommer att föra under projektets gång och eftersom arbetet redan är i full fart vad gäller research och liknande så är det lika bra att sätta igång och skriva redan nu även om det säkert är minst en månad kvar innan jag åker. Håll i hatten för nu bär det av!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar