I denna blogg kan du följa mig på min fältstudie på Borneo där jag kommer undersöka hur den lokala kulturen och levnadsvillkoren påverkas av palmoljeindustrin. Fältstudien är sponsrad av SIDA och kommer utgöra grunden för min kandidatuppsats i humanekologi.

lördag 16 oktober 2010

Gaaaahhhhh!

Tanken på att jag enormt kort om tid kom plötsligt över mig idag, vad har hänt med all tid?!?!?? Varför är det redan mitten av oktober? Vad hände med början av oktober? Jag har full panik och vet inte hur jag ska hinna med mig. Har mailat alla jag kan komma på för att få tag på fälthandledare; CIFOR, Greenpeace, bekanta i Malaysia... Låt inte detta gå åt helvete, please! Jag är även i full gång med att skriva min projektansökan, inser att jag måste få den klar typ i helgen, då den även behövs till ansökan om forskningstillstånd och för att kunna anmäla sig till den förberedande kursen som är obligatorisk. Panik, I tell you, panik!!!

Mitt i stressen hann jag även få in en ansökan till nästa termin även om jag är kluven till huruvida jag kommer ha möjlighet att läsa nånting i vår då jag räknar med att skrivandet av kandidatuppsatsen kommer ta upp en stor del av terminen och uppsatsen har faktiskt högsta prioritet. Jag ansökte i alla fall om några olika GIS-kurser, Nationalekonomi och Genusvetenskap. Lite blandade känslor inför nationalekonomin...

Nej... måste fortsätta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar