I denna blogg kan du följa mig på min fältstudie på Borneo där jag kommer undersöka hur den lokala kulturen och levnadsvillkoren påverkas av palmoljeindustrin. Fältstudien är sponsrad av SIDA och kommer utgöra grunden för min kandidatuppsats i humanekologi.

torsdag 14 oktober 2010

Ännu en dag

Ah, så har ännu en dag nästan passerat, klockan är över ett och jag borde försöka sova snart. Det är lätt att ta sig vatten över huvudet när man planerar vad man ska hinna med under en dag... jag kan inte påstå att jag hann med riktigt allt som stod på listan sen igår men enkäten är i alla fall klar och jag har en tanke om vem jag ska intervjua och har kommit en bit på frågorna till det. Har även hunnit kontakta Dima på Greenpeace Sverige som förhoppningsvis kan ge mig goda råd om vart jag ska åka och vem jag ska träffa. Fortfarande inget svar från IU... nervöst! Men imorgon ska jag träffa min handledare och jag ska pusha för att han och universitetet hjälper mig hitta en handledare i fält.
Sen ska jag ju bara se till att skriva själva ansökan också, den ska vara inne om en vecka så det är inte panik men snudd på... :)


Morgondagen är ganska uppbokad, först föreläsning om GIS och Amazonas, sen lunch, möte med Richard (handledaren), fika med Vici och sen bio med Migge. Vi ska se Oceans! Roligt! GIS verkar för övrigt intressant, skulle gärna läsa en termin av det... men å andra sidan skrapar man ändå bara på ytan med en termin jämfört med de som är experter inom området, så jag vet inte riktigt. Men kul vore det! Efter bion... antingen en tur till Malmö och Drömfabriken eller plugg. Det är frågan. Förmodligen blir det plugg.

Ok, en halvtimmes plugg, sen ett avsnitt av Clone High, en tecknad serie som Cin introducerade mig för häromveckan, sen blir det sängen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar