I denna blogg kan du följa mig på min fältstudie på Borneo där jag kommer undersöka hur den lokala kulturen och levnadsvillkoren påverkas av palmoljeindustrin. Fältstudien är sponsrad av SIDA och kommer utgöra grunden för min kandidatuppsats i humanekologi.

måndag 25 oktober 2010

Examination och vaccination

Några dagar har gått sen senaste inlägget. Jag har hunnit få in samtliga uppgifter till examinationen i metodkursen och håller läsa igenom mina kursares bidrag för att förbereda seminarierna tills imorgon och på onsdag. 2 dagar kvar, sen är kursen över! Vilket förstås innebär att uppsatsarbetet kommer igång på allvar. Hade gruppmöte med Richard, uppsatshandledaren, i fredags, vilket bidrog till ytterligare klarhet i skrivprocessen. Det känns dock en aning jobbigt att lägga så mycket tid och energi på att i detalj specificera studien utan att veta om jag kommer kunna genomföra den...


Jag ringde förresten och kollade vaccinationspriser idag, jag behöver en himla massa skydd och gratis är det förstås inte heller... Hepatit A och B: 550 x 2, Tyfoid: 350, Japansk encefalit: 1100 x 2, Kolera o turistdiarré: 410, påfyllnad grundskydd: 390 kr. Ca 4500 kr bara för vaccin... det är dyrt att försöka hålla sig frisk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar