I denna blogg kan du följa mig på min fältstudie på Borneo där jag kommer undersöka hur den lokala kulturen och levnadsvillkoren påverkas av palmoljeindustrin. Fältstudien är sponsrad av SIDA och kommer utgöra grunden för min kandidatuppsats i humanekologi.

onsdag 13 oktober 2010

Småstressigt

Har jobbat mycket på sistone, lite för mycket för att det ska vara bra för studierna egentligen... så nu har jag en himla massa att göra på min "lediga" dag imorgon. För det första ska jag skumma igenom en doktorsavhandling på härliga 392 sidor och skapa mig en uppfattning om innehåll och metodval inför ett seminarium nästa vecka. Ska även skriva ett par A4 om detta. Jag ska sen färdigställa en enkät om palmoljeindustrin som jag tänkt genomföra antingen innan eller efter resan till Borneo, tanken är i alla fall att den ska ingå i uppsatsen. Därefter måste jag bestämma vem jag ska intervjua i min "provintervju" samt skriva frågor till denna. Och i mån av tid ska jag även författa ett par sidor av min projektansökan samt förbereda mötet med min handledare som jag ska ha på torsdag. Ja... det får väl räcka med det tänker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar