I denna blogg kan du följa mig på min fältstudie på Borneo där jag kommer undersöka hur den lokala kulturen och levnadsvillkoren påverkas av palmoljeindustrin. Fältstudien är sponsrad av SIDA och kommer utgöra grunden för min kandidatuppsats i humanekologi.

söndag 10 oktober 2010

Förberedelser

Sitter och gör lite research/drömmer mig bort... Det är mycket som ska förberedas och tiden känns alldeles för knapp! Måste till att börja med skriva klart min projektplan, det är A och O om det ska kunna bli någon resa. Därefter måste det skaffas visum och forskningstillstånd samt skickas in ansökan till förberedande kurs för mfs. Därefter bör jag rimligtvis injiceras med diverse vaccin och skaffa en bra reseförsäkring. Däremellan ska jag hinna med seminarier i metodkursen, närmst på schemat står kvalitativ intervju med tillhörande transkribering samt enkätförfattande. Jag måste också få tag på en handledare i fält, det måste jag ordna pronto eftersom det ska skickas in tillsammans med ansökan. Har mailat lite med Sita, en tidigare student på humanekologen som också gjort fältstudie i Indonesien och fått en del väldigt nyttiga tips, idéer och inte minst kontakter! Guld värt!

Ok, lika bra att ta tag i det här med att hitta en handledare i fält på stört antar jag... ska leta runt lite på UI:s sida och se om jag kan upprätta mailkontakt med någon.

/Benni

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar