I denna blogg kan du följa mig på min fältstudie på Borneo där jag kommer undersöka hur den lokala kulturen och levnadsvillkoren påverkas av palmoljeindustrin. Fältstudien är sponsrad av SIDA och kommer utgöra grunden för min kandidatuppsats i humanekologi.

lördag 25 december 2010

Nej se det snöar, nej se det snöar, det var ju roligt, hurra... Eller?

Så var julafton avklarad! Den blev väldigt vit i år, har inte sett så mycket snö här nere sen jag flyttade hit för drygt 11 år sen och det är ju lite spektakulärt. Julsillen blev riktigt bra, jag är mycket nöjd :) Passade även på att göra en vegovariant av Janssons frestelse som var långt över förväntningarna. Till detta bjöds det även på en massa annan god mat, trevligt umgänge och sällskapsspel. Mysigt!

Det har varit mycket jobb på sistone och det är ju kul men idag har jag varit ledig och har bara tagit det lugnt. Tog en fika med en kompis på stan och införskaffade kameran jag till slut bestämt mig för, Canon EOS550D. Hade inte riktigt räknat med att den skulle finnas till så pass bra pris som jag faktiskt fick den för, 5912 kronor gick den loss på och jag fick den sista som var kvar till det priset i hela Skåne. Oförskämt tursamt! Även om det inte finns jättemycket spännande att fota här hemma har jag hunnit experimentera lite med inställningar och jag är redan förälskad.

Avresan närmar sig med stormsteg och på schemat den närmsta veckan står planering av packning, införskaffande av saker som saknas, tvättning, återbesök på vaccinationskliniken, röjning i lägenheten samt häng med vänner som jag kommer sakna när jag är iväg. Plus lite läsning och några dagars jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar