I denna blogg kan du följa mig på min fältstudie på Borneo där jag kommer undersöka hur den lokala kulturen och levnadsvillkoren påverkas av palmoljeindustrin. Fältstudien är sponsrad av SIDA och kommer utgöra grunden för min kandidatuppsats i humanekologi.

söndag 19 december 2010

Det slog mig idag hur kort tid är kvar innan jag åker! Ett par veckor bara, det är ju lite galet... har jobbat så mycket på sistone att jag inte hunnit reflektera över att tiden springer iväg. Har just lagt ut en annons för att hyra ut lägenheten medan jag är borta och har fått runt 30 svar. Jag trodde först att det skulle kunna vara lite svårt att hyra ut så pass kort period, men i Lund med den bostadsbrist som råder här behöver man inte oroa sig över det... Har några stycken som kommer på tisdag resp. onsdag för att kolla och jag tror att den kommer att bli uthyrd senast onsdag faktiskt. Skönt det.

Imorgon jobbar jag och på tisdag har jag massor att fixa med. Ska till apoteket och köpa på mig en massa saker till reseapoteket, ska eventuellt köpa ett par nya skor samt hämta beställda pengar på Forex. Ska eventuellt förbi institutionen och träffa studievägledaren för att ordna reseförsäkringen också. Ska se om jag kan hitta nåt lämpligt att köpa med mig som kan funka som gåvor. Det är klurigt men viktigt det där med gåvor... Apropå gåvor är det ju jul snart så de sista julklapparna ska handlas och jag ska försöka mig på att göra sill på aubergine till julbordet.

Aah... en sak i taget så ska det nog gå bra! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar