I denna blogg kan du följa mig på min fältstudie på Borneo där jag kommer undersöka hur den lokala kulturen och levnadsvillkoren påverkas av palmoljeindustrin. Fältstudien är sponsrad av SIDA och kommer utgöra grunden för min kandidatuppsats i humanekologi.

torsdag 3 februari 2011

Year of the rabbit

Idag är det torsdag och min fjärde dag i Kuching. Det är en väldigt avslappnad atmosfär här och jag trivs. Har träffat många trevliga människor, har hunnit med en del arbete och har även haft en helt fantastisk upplevelse på rehabiliteringscentret i Semenggoh. Jag bjuder på några bilder;


Vi hade tur när vi var där, orangutanerna lever ju fritt i skogen och de hade inte visat sig särskilt mycket på ett par dagar men vi fick se många, en del på riktigt nära håll. Ah, det var helt fantastiskt. Jag är glad att vi trotsade regnet och begav oss ändå, extremt glad!

Idag är det kinesiskt nyår, det sköts raketer hela kvällen igår. Mitt hostel ligger precis intill ett kinesiskt tempel, så jag kunde följa händelseförloppet ganska bra från cafét/baren som ligger högst upp i hostlet.  Imorse vaknade jag av trummor och jag tror att jag bör kunna få se någon drakdans/parad senare idag om jag har tur. 

1 kommentar:

  1. Hallåååååå????
    Blev det någon drakdans eller.....jaja jag vet att det är svårt med den dansen när självaste draken sitter i Sodalen å skriver just nu...HAHA
    häftiga apbilder iallafall fast alla bilder är ju fantastis. Ha det fortstt bra å skriv snart igen!!!! //Kram Eva

    SvaraRadera