I denna blogg kan du följa mig på min fältstudie på Borneo där jag kommer undersöka hur den lokala kulturen och levnadsvillkoren påverkas av palmoljeindustrin. Fältstudien är sponsrad av SIDA och kommer utgöra grunden för min kandidatuppsats i humanekologi.

måndag 14 februari 2011

Back to work!

Så har det blivit dags att åka ut till byarna och återuppta arbetet igen, sweet! Efter visst övervägande har jag bestämt mig för att hålla mig inom samma geografiska region som i de tidigare intervjuerna, det känns som att det blir bättre för själva uppsatsen. Det bär alltså av till Ketapang imorgon bitti och jag ser fram emot att återse Mr Marbun och hans familj!

Om någon behöver få tag i mig den närmsta tiden så är det min indonesiska mobil (+62 821 1068 5055) som gäller men jag uppskattar även att ha mail att läsa när jag är tillbaka i civilisationen om någon skulle känna för att skriva en rad eller två :) 

Tillbaka till civilisationen, det bör jag vara nån gång runt den 25:e! Hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar