I denna blogg kan du följa mig på min fältstudie på Borneo där jag kommer undersöka hur den lokala kulturen och levnadsvillkoren påverkas av palmoljeindustrin. Fältstudien är sponsrad av SIDA och kommer utgöra grunden för min kandidatuppsats i humanekologi.

fredag 5 november 2010

Respons

Redan imorse hade jag fått 7 svar på de mail jag skickade ut igår kväll och ja, det ser lovande ut faktiskt! Ska just ta tag i att svara på dem innan det är dags att sova. Jag är ärligt talat ganska överväldigad över det engagemang jag mött i flera av svaren, människor som faktiskt är beredda på att lägga lite tid på att hjälpa mig, dels med att få tag på fälthandledare men även människor som erbjudit sig att ställa upp som guide, gett information om bästa sättet att ta sig till olika ställen, vilka platser som skulle kunna vara bra att genomföra studien på osv.

Jag har även haft handledarmöte idag. Alla i min grupp har hittat ämnen som är väldigt intressanta och jag blir hela tiden sugen på att gräva mig djupare i deras uppsatsämnen, det är kul att följa allas process och det ska bli spännande att läsa uppsatserna sen när de är färdiga. Synd bara att jag inte kan delta i framläggandet av dem, jag åker ju strax innan som det är tänkt. Maria skriver om vattenåtgången i textilfärgningsindustrin i Indien, Karol skriver om vilken inverkan en åldrande befolkning har på miljön och Jens skriver om... ja hur kan man sammanfatta vad Jens skriver om... teknikanvändande i konsumtionssamhället kan man kanske kalla det för och han är inne på att göra en materialflödesanalys för att förtydliga kopplingen. Alla ämnen är som sagt ytterst intressanta och väldigt relevanta. :)

Nej, dags att besvara mail!
xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar