I denna blogg kan du följa mig på min fältstudie på Borneo där jag kommer undersöka hur den lokala kulturen och levnadsvillkoren påverkas av palmoljeindustrin. Fältstudien är sponsrad av SIDA och kommer utgöra grunden för min kandidatuppsats i humanekologi.

onsdag 3 november 2010

Dagens gärning

Ok, eftersom det går segt att få tag på handledare via universitet/myndigheter osv. tog jag tag i saken idag och gjorde något ganska drastiskt. Jag gick in på Couchsurfer och mailade varenda medlem i hela Kalimantan som hade någorlunda skills i engelska. Manuellt alltså, inget massutskick (fast lite klipp & klistra). Nu var det ju inte jättemånga medlemmar men 62 mail blev det i alla fall. Nu får det fan ta och ge lite resultat! Har jag tur kan det leda till mer än handledare också, kanske nåt mer handfast om region, kanske lite bättre insyn i "everyday life", kanske någon som jag rentav blir vän med när jag är där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar